Ulat

ditaip Humaira' Tarikh June 11, 2020









Masa hari selasa 9/6/2020 saya makan durian. 
Nyam sedappp sangat durian tu. Saya makan dengan keluarga saya.
Gambar ni takde kaitan dalam cerita. Saje nak tunjuk hannah yang mana satu
Dari kiri : Adam, Hannah, Ayah

Keesokkan harinya, dah pagi dah, pastu masa tu Hannah (adik kedua saya) dah bangun. Dia minum botol susu, dia baring dekat ruang tamu.

Tiba-tiba saya terdengar Hannah menjerit. Bila keluar dari bilik ayah tunjuk benda. Rupa rupanya ada ULAT!😱😱 

Eeee gelinya🤢🤮, badan warna merah, kepala warna hitam.

Lepastu ayah nak buang ulat tu pakai tisu, Ulat tu asyik jatuh je tak habis habis, jatuh atas lantailah jatuh atas karpetlah. Last sekali ulat tu dah tak jatuh dah.

Ayah pun buang ulat tu kat luar. Ulat tu pun jatuh kena bumbung orang bawah(rumah saya bertingkat). Ulat tu pun masih hidup lagi😤. Bergerak tergedik gedik (ni bukan Ulat beluncas heh).

Sampailah dah petang saya tengok dekat bumbung orang bawah, masih kelihatan ulat itu. Saya panggillah Hannah suruh sini cepat. Tapi ulat tu pun masuk dalam lubang bumbung orang bawah yang tadi tu. Hannah pun cakap "Mana-manya tak ade bulat pun". Memang tak adalah ulat tu dah masuk lubang dah.

Ok itu sahaja nak cakap dekat korang.
Sekian terima kasih😊😊







Dah habis baca ke? Jemput tinggalkan komen ◕‿◕




6 komen:

kayghani on June 11, 2020 at 11:00 PM said...

:b

Cik Patin Cantik on June 12, 2020 at 2:23 AM said...

Ceria hidup cik patin baca cerita kakak :c

Mommy Pinky on June 12, 2020 at 6:58 AM said...

Alaa nak tengok ulat jugak. Nape tak panggil mama :d

Mommy Pinky on June 12, 2020 at 7:19 AM said...
This comment has been removed by the author.
Mommy Pinky on June 12, 2020 at 7:20 AM said...
This comment has been removed by the author.
cik puja on June 12, 2020 at 2:04 PM said...

Last sekali ulat tu dah tak jatuh dah.adoi lawak.
Tapi ulat tu pun masuk dalam lubang bumbung orang bawah yang tadi tu. ciannya jiran tu. :d
"Mana-manya tak ade bulat pun". hannah nk kena cubit ek comey2 ni :a

:a :b :c :d :e :f

Post a Comment

 

Sign in | © 2020 Irdina Humaira'. All rights reserved | Design